ניקוי אינג'קטורים בנזין


אחת הסיבות לזיוף במנוע נובע כאשר האינג'קטורים (המזרקים) סתומים או לא מתפקדים בתאום עם המנוע.האינג'קטור מורכב מסולונואיד ושסתום הפותח וסוגר את פתח יציאת הדלק. מומלץ מאד לנקות את האינג'קטורים אחת לכמה זמן על מנת להבטיח תפקוד מנוע תקין. ישנם שתי שיטות עיקריות לניקוי האינג'קטורים: 

1.   ניקוי ע"י תוסף מיוחד המוחדר בצורת "אינפוזיה"

2.   ניקוי באמבטיית אולטרא-סוניק.ההבדלים בין שיטות ניקוי אינג'קטורים 

 

הפעולהאינפוזיה/תוסףאולטרא-סוניק
ניקויניקוי ע"י החדרת תוסף מיוחד לתוך האינג'קטוריםניקוי ופירוק יסודי של האינגקטורים בתוך אמבט אולטרא-סוניק
תוצאת הניקויהליכלוך עובר מהאינג'קטורים אל תוך המנועהליכלוך נשאר בתוך האמבטייה
הרכבה מתקן הניקויהרכבת המתקן פשוטה ומהירה ואינו דורש פירוק של האינג'קטורים מהרכבדורש פירוק של האינג'קטורים מהרכב.
ספיקהלא ניתן לבדוק את ספיקת האינג'קטוריםניתן לבדוק כל אינג'קטור לפני ואחרי הניקוי
ממצאיםלא ניתן לבדוק את תוצאות הניקוי ותקינות החלקים מאחר והאינג'קטורים לא פורקו מהרכבדוח מפורט על תוצאות הניקוי והבדיקה הכולל: ספיקה, לחצים, בדיקה ויזואליות ובדיקת נזילה בלחץ.והאם דרוש החלפת/שיפוץ אינג'קטור


 תהליך ניקוי האינג'קטורים בשיטה אולטרא-סוניק בביצוע

 לפני הניקוי מבוצעת בדיקת כל האינג'קטורים הכוללת:

 1. בדיקת תקינות הסולונואיד באינג'קטור על ידי פולסים חשמליים.

2.  בדיקת חלקי האטימה של האינג'קטורים אשר כוללים פילטר, O-RING (גומי) וקאפה (חלק פלסטיק בקצה).

3.   בדיקת ספיקת כל אינג'קטור לחוד, אשר קובע את זמן הניקוי של כל אינג'קטור ואינג'קטור (אינג'קטור יותר מזוהם מקבל זמן ניקוי יותר ארוך). 

הניקוי מתבצע באמבטיית אולטרא-סוניק אשר מפרקת את המשקעים והלכלוך אשר מצטברים כתוצאה מעבודת המנוע וע"י כך פותחת את המעברים בתוכו. 

לאחר הניקוי מכניסים את כל האינג'קטורים בתוך מתקן בדיקה אשר בודק מספר פרמטרים:

 1.  עוצמת זרם הדלק היוצא דרך האינג'קטורים ואיך משפיע השינוי בתדירות עבודת השסתום – פתיחה וסגירה.

  1. ספיקת האינג'קטורים נעשית ע"י העברת תחנה במתקן תוך כדי פעולת ההתזה של האינג'קטור לתוך מבחנה. חשוב שספיקת האינג'קטורים תהיה שווה.

 בסוף הבדיקה מופק דוח מסכם עם כל הממצאים.